נוער תלם היא תנועת הנוער של התנועה ליהדות מתקדמת בישראל.

נוער תלם מחנכת לאורח חיים יהודי המשלב בתוכו את הרעיון של תיקון עולם עם תיקון תרבותי-רוחני-דתי, כשהדרך היא דמוקרטית קהילתית. נוער תלם פועלת לקידומה של חברה טובה יותר השואפת לשוויון בין המינים ובין בני אדם; לחידוש ערך הקהילה; לצדק חברתי; לקבלת זרמי היהדות הליברליים ועל ידי כך לקדם יהדות שהיא פתוחה ופלורליסטית.
כמו כן, רואה נוער תלם בקשר של העם היהודי לארץ ישראל ומדינת ישראל קשר פיזי – רוחני מיוחד וחשוב, שיש לטפחו על ידי חיזוק הזהות היהודית של חניכיה ושל היהודים בארץ ובעולם. בכדי לתת לערכים ותפיסות אלו ביטוי ממשי, מציעה נוער תלם לחניכיה אורח חיים יהודי מתקדם אלטרנטיבי. גישתנו החינוכית היא ליברלית ובלתי פורמלית ומטרתה לאפשר לנוער להביע את עצמו באופן יצירתי.
נוער תלם מאמינה, מחנכת ופועלת למען חברה שוויונית ומקבלת כל אדם ואישה באשר הם.
תפיסתנו היא כי תנועת הנוער שייכת לחניכיה, לכן במרכז העשייה החינוכית והמעשית עומדת השכבה הבוגרת בכיתות י'-י"ב. מתוך עקרון של "נוער מדריך נוער" חברי השכבה הבוגרת מהווים את צוות ההדרכה בסניפים ובפעילות הארצית ולוקחים חלק בתהליך קבלת ההחלטות הדמוקרטי של התנועה. מנהיגות היא חלק חשוב באידאולוגיה של התנועה. קורס ההדרכה מכשיר את חניכינו להדריך בתנועה ולקחת חלק בשרשרת המנהיגות שלה בתקווה כי הם אלו שיובילו את התנועה ואת הקהילות בעתיד.
אנו מזמינים אתכם לפעילות של נוער תלם בקהילת יזמ"ה,
כל יום שלישי בשעה 17:00 אנו מקיימים פעילות לילדי כיתות ג' – י"ב.

כיתות ג'- ו' – אנו עוסקים בחוויית הערכים והאמונות שלנו, החניכים עוברים פעולות מידי שבוע שבהן בין כל המשחקים והכיף החניכים נחשפים לערכים כמו קבלת השונה, יוזמה, עשיה פלורליזם ועוד

כיתות ז'-ח' – פעולות חווייתיות שבהן אנו לומדים מה הם ערכי התנועה וכיצד הם משתלבים בחיי היום יום שלנו, תוך כדי הפעלות, טיולים דיונים וכו'.

כיתות ט'- קורס ההדרכה של התנועה, מעבר קורס רציני על ידי חניכי שכבת י"ב המלמד איך להוביל, איך להדריך, עמידה מול קהל ועוד יכולות חשובות מאוד לעולם ההדרכה ולחיים בפרט. כל זה מועבר תוך מתודות ומשחקים המשלבים כיף עם למידה על רצינות, אחריות והדרכה.

י-יב השכבה הבוגרת של התנועה – אחראית על הפעולות המועברות ועוברת פעולות משל עצמה המותאמות לגילאים אלו.

אנו נשמח לראותכם בפעילות שלנו, נהנים תוך למידה על ערכים ומשחקים.

לדף הפייסבוק של נוער תלם סניף יזמ"ה